Вопрос возник

А я правильно понимаю, что написана полнейшая, дичайшая, ебанутейшая херня?

Indeed, the CAN bus is the internal communication bus of a vehicle allowing data transfer between control units. This means that more signals are available and that the signal quality is much higher. However, this bus is proprietary and not standardly accessible and interpretable in a vehicle. Being that, the objective of this work is to further improve models based on OBD data by investigating a way to enhance the OBD data or attempt to generate CAN data from OBD using generative models and use the generated CAN data to predict the damage.

https://www.informatik.tu-darmstadt.de/telekooperation/teaching_6/abschlussarbeiten_1/offene_an/detailseite_offene_arbeiten_29760.en.jsp

Вопрос возник: 2 комментария

  1. Смотря в какой части:

    > However, this bus is proprietary and not standardly accessible and interpretable in a vehicle.
    *частично* это так. кой-какие стандарты есть и они иногда даже соблюдаются, нотам описан только самый минимум, а дальше все пидорасят как умеют, так чтобы без дилерского сканера от машины можно было только нихуя получить.

    > urther improve models based on OBD data by investigating a way to enhance the OBD data or attempt to generate CAN data from OBD using generative models and use the generated CAN data to predict the damage.

    а вот тут я просто не понял что они делать хотят. нейроночками can трафик генерить? типа фаззинг такой? мол «какой последовательностью сранья в can шину можно сломать?»

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *