Про Tesla

Недавно услышал такое мнение про качество сборки моднейших электромобилей: «Ну… Вот представь себе Волгу, только не конвейерной сборки, а с опытного производства.» — дальше следовало описание криво подогнанных деталей салона и прочих прелестей мелкосерийного производства. Но похоже, что мнение было даже слегка оптимистичным — читая эту статью, я не мог отделаться от ощущения, что журналисты Reuters схалтурили и просто перевели страшилки про АЗЛК времен Асатряна:

https://www.reuters.com/article/us-tesla-quality-insight/build-fast-fix-later-speed-hurts-quality-at-tesla-some-workers-say-idUSKBN1DT0N3

Defects included “doors not closing, material trim, missing parts, all kinds of stuff. Loose objects, water leaks, you name it,” another former supervisor said. “We’ve been building a Model S since 2012. How do we still have water leaks?”

Some told of batches of cars being sent through with parts missing — windshields in one case, bumpers in another — because there were none on hand.

One persistently tricky area was alignment, where body parts had to be “muscled,” in the words of the senior manager, to a certain degree of flushness. Not every team follows the same rule book, workers said, resulting in gaps of different size.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *